#1 2007-09-19 09:01:31

Aquilion

Kardynał

Zarejestrowany: 2007-09-19
Posty: 34
Punktów :   

Wprowadzenie

...Arcanum- eksperymentalny świat powołany do istnienia przez tajemniczych Obcych. Ma wielkośc zaledwie jednego niewielkiego kontynentu i otoczony jest dziwną barierą nie do przebycia. Kraina pierwotnie miała stanowic eksperyment cywilizacyjny, ale pewnego dnia Obcy znikneli pozostawiajac po sobie tylko nieliczne artefakty. Świat pozostawiony sam sobie rozwijał się i zamieszkujące go rasy osiągneły w końcu pierwszy poziom cywilizacji. A potem przybyli ludzie w wielkim latającym statku i, nie mogac opuscic więzienia Bariery, podbili swoją technologią natywne rasy.
Teraz, tysiąc lat po tych wydarzeniach, kraina jest bezwzględnie rządzona przez okrutnych Magów- osoby władające niemal kosmiczna technologią, której moc wydaje się zwykłym śmiertelnikom czarodziejska, wręcz boska. Latające machiny, pola siłowe, broń energetyczna i specjalne energo-kombinezony zapewniają Magom nieograniczoną władzę nad krainą Arcanum.
Jednakże czarodzieje mają swoich przeciwników- straszliwych Alchemików, odrzutków społeczeństwa magów. Jakieś piędziesiąt lat temu grupa młodych naukowców magów rozpoczeła eksperymenty genetyczne, które doprowadziły do zniszczenia i skażenia sporych obszarów Arcanum. Magowie odebrali im więc energetyczne kombinezony i wygnali, by ci zgineli na swoich pustkowiach. Jednak naukowcy przetrwali, a nawet zebrali wokół siebie sojuszników. Nazwali się Alchemikami. którzy walczą nie bronią energetyczna, ale poprzez manipulacje genetyczne i biochemię tworząc armie zmutowanych potworów, i wydali Magom wojnę.
Nękany przez te frakcje lud również próbuje się bronić- otwarta walka z Magami lub Alchemikami oznacza śmierć w męczarniach, dlatego też liczne organizacje wyzwoleńcze w sekrecie studiują wykradzione magom i alchemikom sekrety starając się poznać wroga i pokonać go własną bronią. Także niektórzy z czarodziejów zdają się rozumieć Lud i sekretnie go wspierają…


Wbrew tytułowi, "magowie" nie mają z fantasy nic współnego. To twardy swiat SF, opowieśc o technologii i władzy. Jest to również opowieśc o tym, ze każda technologia dostatecznie zaawansowana jest nieodrożnialna od magii.
Na pomysł stworzenia tej gry wpadałem pisząc opowiadanie o świecie, gdzie grupka zaawansowanych naukowców drygowała małpoludami z epoki kamiennej dajac im coraz to nowe przyklady ingerencji magii, duchów i bóstw - uzywając krótkofalówek, strzelajac z broni palnej, czy jeżdżąc samochodami. Opowiadanie dawno przepadło, ale sam pomysł zetknięcia dwoch cywilizacji - technologicznej i prymitywnej - został. Idea "Deus Ex Machina" zyje.

Mam nadzieje, że osoby czytajace to zechcą współtworzyc świat Magów i uczyni z niego nowy typ opowieści wsróg gier fabularnych.

Offline

 

#2 2007-09-21 10:50:26

Wędrowca

Żak

Zarejestrowany: 2007-09-21
Posty: 5
Punktów :   

Re: Wprowadzenie

Ciekawie zapowiadający się pomysł, odważny i orginalny. Dobrze jednak, że wspomniałeś że nie będzie to fantasy a hard sf bo pewnie nie zagłębiłbym się w to forum... Wrócę jednak do moich pierwszych wrażeń. System nasówa mi miłe skojarzenia z książką Ringworld, a także wieloma książkami opowiadającymi o wyprawach kosmicznych, zwłaszcza tych niezbyt udanych (np.: Eden Stanisłąwa Lema). O ile system utrzymałby taki klimat (izolacji od ziemi, racjonalności, trzymania się nauki, niewciskania do gry telepati, magi ani niczego podobnego, niecybepunkowości i niemroczny) to zainteresowany byłbym wspieraniem tej inicjatywy.
Już w chwili obecnej mogę Ci zaproponować zarys w miarę realistycznej mechaniki obrażeń, nad którą gdybam od dłużeszego czasu. Obmyślanej pod kątem właśnie hard sf i kości k10/k100. Mechanika ta nieposiada wogóle punktów żywotności ani niczego analogicznego, opiera się natomiast na tabeli możliwych do zadania obrażeń (które z głowy czasem cięzko wymyślić, ale zestawionej na tyle treściwie aby nie stawała się podręcznikiem anatomi człowieka).

Ps. Mam nadzieję, że niezamierzasz wzorować się na grze komputerowej Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi...

Ostatnio edytowany przez Wędrowca (2007-09-21 10:55:45)

Offline

 

#3 2007-09-21 13:15:00

Aquilion

Kardynał

Zarejestrowany: 2007-09-19
Posty: 34
Punktów :   

Re: Wprowadzenie

Nie, z Arcanum nie ma to nic wspólnego, poza faktem, ze swiat nazywa się tak samo, jak gra.
Nie będzie ani odrobiny magii, nie będzie cyberpunku (zrezygnowalem z opcji uzywania wszczepów, jako "magicznych"  przedmiotów).
Co do obrażeń, ich system jest już wprowadzony w mechanice LISF-a, tylko, jeszcze nie opisałem go tutaj.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.shamanking.pun.pl www.akademiavrp.pun.pl www.tril2010.pun.pl www.zajebiolo.pun.pl www.stosunkikpsw.pun.pl