#1 2007-09-19 09:28:03

Aquilion

Kardynał

Zarejestrowany: 2007-09-19
Posty: 34
Punktów :   

LisF - Losowy Intuicyjny System Fabularny - podstawa mechaniki

LisF- czyli Losowy Intuicyjny System Fabularny jest to prosta w opanowaniu, prosta w użyciu, a przy tym bardzo dynamiczna i realistyczna mechanika nadająca się do wszelkiego rodzaju gier fabularnych: od fantasty poprzez horror, cyberpunk, aż do Space Opery.

Kości:

LisF używa tylko dwóch rodzajów kości- k100 (kości 100-ściennej) i k10 (kości 10-ściennej). W razie braku tradycyjnej kości k100 (są dość drogie i trudno dostępne) można używać dwóch kości k10- jedna określa jedności, druga dziesiątki (są w sprzedaży tzw. K10 procentowe zamiast normalnych cyfr 1, 2… posiadają 10, 20…).

Współczynniki

Właściwości każdej postaci podzielone są pomiędzy Cechy- przymioty, z którymi postać się rodzi; i Umiejętności- zdolności nabywane w życiu drogą nauki.
Cechy posiadają wartość stałą, nierozwijalną w czasie gry.
Natomiast Umiejętności są współczynnikami rozwijalnymi, o możliwych wartościach od 1 do 10.

Podstawy Testów

Każda Umiejętność przypisana jest do jakiejś Cechy i wspólnie (poprzez pomnnozenie Cechy przez Umiejętność) tworzą tzw. Podstawę Testu.
Wynikiem mnożenia jest liczba, która określa zakres Sukcesu (o szczegółach Sukcesów- w zasadach opcjonalnych)- w czasie testu, rzucając kością k100 należy osiągnąć wynik równy lub niższy od liczby będącej Podstawą Testu.

Testy środowiskowe

Są to testy do których wykorzystuje się tylko Cechy. Jako mnożnik, wykorzystuje się trudność narzucona przez otoczenie, lub okolicznosci

Np.: Test spostrzegawczości- podstawę testu daje Cecha Zmysły pomnozona przez trudność spostrzeżenia jakiegoś ukrytego przedmiotu.

Modyfikatory

Modyfikatory są jednym z dwóch punktów całej mechaniki, gdzie używa się kości k10. Modyfikatory stanowią specyficzny wskaźnik wielu czynników- stanu zdrowia postaci, jej stanu psychicznego, interakcji z otoczeniem i wpływu czynników zewnętrznych- np.: ubrania krepującego ruchy, osłabienia wywołanego zranieniem, pewności siebie, czy faktu, że przeciwnik stoi na sliskim błocie, a bohater a solidnym kamiennym podłożu.
Modyfikatory wyrażają się poprzez dodanie lub odjecie od testu pewnej ilości kości k10. Np.:
Podstawa Testu Zwinności postaci noszącej cięzki, niewygodny pancerz wyniesie np. -2k10, postać w zwykłym ubraniu nie dostanie żadnego modyfikatora, zaś osoba przygotowana do wykonywania cyrkowych sztuczek dostanie +2k10.

Szczęśliwa/pechowa dziesiątka (zasada opcjonalna)
Jeśli przy wyliczaniu modyfikatora na k10 wypadnie 10 (0), modyfikator jest zwiększany o kolejną k10. Działa to w obie strony- zarówno jako modyfikator dodatni, jak i ujemny.

Sukcesy

Sukcesy określają jakość wykonania danego zadania- każdą czynność można po prostu wykonać, a można tez wykonać bardzo dobrze.
Przez Sukces rozumiemy każdą pełna dziesiątkę poniżej zmodyfikowanej Podstawy Testu.
Np. Podstawa Testu wynosi 37, do tego dochodzi jeszcze modyfikator +3k10- z rzutu wyszło 20, czyli w sumie 57. W rzucie testowym wypadło 18. 57-18 daje 39. Sa to więc 3 pełne dziesiątki, czyli trzy sukcesy.

Pech


Pech jest odwrotnością Sukcesu- jeśli można cos wykonać dobrze, to można też to spartolić. Jeśli można cos zrobić doskonale, można tak samo spartolić.
Przez Pech rozumiemy każdą pełna dziesiątkę powyżej zmodyfikowanej Podstawy Testu.

LisF©Tomasz "Aquilion" Pruski

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.harakiri.pun.pl www.tibia-forum.pun.pl www.ivssp.pun.pl www.speedway-manager.pun.pl www.parlandia.pun.pl